Samenwerking tussen ECKG en HSBN nu officieel. Klachtenprocedure gereed!!

Op vrijdag 14 april 2017,  is de samenwerking tussen de Stichting Expertisecentrum Klacht-en Gezondheidsrecht (ECKG) en HSBN officieel bezegeld. Cynthia Zweeris namens ECKG en Peter van Hoek namens HSBN hebben de samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Deze overeenkomst is van toepassing op uitingen van ontevredenheid en klachten die worden ingediend tegen haarwerkbedrijven die lid zijn van HSBN. Met terugwerkende kracht is de samenwerking ingegaan op 25 maart jongsleden. De HSBN heeft in samenwerking met de ECKG en de SEMH een goede en overzichtelijke klachtenprocedure opgezet.  De klachtenprocedure van de HSBN zorgt er voor dat haar leden automatisch voldoen aan de eis dat je als zorgverlener aangesloten moet zijn bij een erkend onafhankelijke klachtencommissie. In 99 van de 100 gevallen lost een haarwerkspecialist eventuele problemen met een klant zelf netjes op, maar een enkele keer kan het wel eens niet lukken. Dan biedt het HSBN nu veruit de beste ondersteuning en zonder bijkomende jaarlijkse kosten voor haar leden. Zo stelt ECKG een klachtencoördinator aan, waar de leden van de HSBN gratis met kleine klachtgerelateerde en juridische vragen bij terecht kunnen. De ECKG en de HSBN streven een innige samenwerking na en zullen elkaar ondersteunen waar mogelijk op het gebied van klachtafhandeling. De HSBN roept bedrijven op die lid van haar zijn of dat worden en zelf al een regeling hebben getroffen met de ECKG om zich te melden bij de HSBN (per email: info@hsbn.nl of per telefoon: 06-53288616). Dit voor een goede omzetting.

 

 

 

Origineel weergeven